sobota 14. května 2011

SVĚT KNIHY Praha aneb český "knižní svátek"


Určitě víte, že jako každý rok tak i tento se koná knižní veletrh v Praze. Pokud se jedná o YOUNG ADULT knihy, tak nemůže konkurovat s veletrhy v Americe, odkud si člověk odveze 200 knih a podepsaných, ale je to největší "knižní svátek" u nás, kde se tomu můžete aspoň vzdáleně přiblížit. Pokud o SVĚTě KNIHY ještě nevíte, neztrácejte hlavu, můžete se na něj jít podívat ještě zítra 15.5. do 16-ti hodin. 

Minulý rok bylo Polsko čestný host. Tento rok Saudská Arábie. Mezi nakladatelstvími na veletrhu najdete samozřejmě Euromediu, BB Art, Fragment, Albatros, Egmont, Argo a miliony dalších - upřímně já některé vážně neznala! Výhodou veletrhu je, že máte vše pěkně pohromadě za úžasné slevy, navíc u většiny stánků dostanete ke knize ediční plán onoho nakladatelství a sem tam pár záložek! A u některých stánků můžete narazit i na autogramiády jak spisovatelů, tak herců  a dalších. Já dnes narazila na Květu Fialovou nebo třeba Martina Hilského. Na letošním ročníku se seznamuje se světem E-knih a uměním Saudské Arábie. A jako každý rok, nenajdete tam jen knihy, ale i učebnice, mapy, kalendáře, společenské hry, audioknihy, diáře, a spousty dalších věcí. 

Já osobně stánek s e-knihami nenašla. Určitě jsem šla kolem něj, ale já na e-knihy nějak zapomněla a vzpomněla si až doma. Totéž s anglickými knihami. Prý tam někde byly, ale v době, kdy jsem tam byla já - sobota odpoledne, tam bylo dalších milion lidí. Jsem šťastná aspoň za to, co jsem tam ukořistila.

V sobotu odpoledne jsem tam šla především kvůli autogramiádě Martina Hilského,jsem tak trochu maniak, co se týče knih Shakespeara, a M. Hilský je ten nejlepší překladatel jakého si můžete přát. Byl opravdu sympatický a ochotně mi napsal věnování :)

Můj úlovek


   Antigoné, Élektrá

Měla jsem v plánu pořídit si jich víc, ale bohužel - moje peněženka to zjevně v plánu neměla :-D


Pochlubte se, pokud jste veletrh navštívili, co jste ukořistili? :)

6 komentářů:

  1. Ukořistila jsem Les rukou a zubů a pár záložek :)

    OdpovědětVymazat
  2. můj největší úlovek je celá série Nástrojů smrti... vůbec jsem netušila, že tam na něco takového narazím. A pak jsem si ještě pořídila Váhání :) Jinak tenhle veletrh byl super, rozhodně se těším na příští rok :)

    OdpovědětVymazat
  3. Wow! :) To je super.. a narazily jste na anglické knihy?

    OdpovědětVymazat
  4. Nora: A Nástroje smrti...první díl mají pořád s tou divnou obálkou? :D

    OdpovědětVymazat
  5. Adrianga: ne, byly tam francouzské a polské a slovenské, ale anglickou jsem neviděla ani jedinou...
    Nástroje smrti jsem tam taky viděla. Ten první díl vedle tý 2 a 3 vypadá tak nepatřičně...

    OdpovědětVymazat
  6. Freckles: jojo, ty jsem viděla. Zvláštní. Nástroje smrti jsem si nekoupila kvůli tomu prvnímu dílu. Ale počítám s tím, že až vydají i 4. díl, tak udělají nějaký set, kde by mohly být originální všechny :) Popř. si koupím anglickou verzi.

    OdpovědětVymazat