neděle 14. srpna 2011

MiniReview: Tunnel Vision by Susan Shaw


Tunnel Vision
Susan Shaw

Anotace
Jednoho večera se Liza vrací domů podchodem a prochází kolem skupiny mužů. Jsou hluční a podchod je tmavý. Vyděšená Liza tedy přidá do kroku a snaží si jich nevšímat. Jenže o několik vteřin později, kdy konečně doběhne za svou matkou čekající na ni na druhé straně podchodu, je její matka zastřelena. A co je horší, Liza měla být cíl. Neuběhne ani 24 hodin a Lizu se zase někdo pokouší zabít, aniž by věděla proč. Najednou je vše vzhůru nohama. S otcem se dávají na útěk. Nejdříve s pomocí FBI, pak na vlastní pěst. Vrah její matky jim je stále v patách. Jejich největším strachem je jestli je někdo pozná. Hledá je celý svět, jejich tváře jsou na titulcích novin každý den.  Nemůžou věřit nikomu a ničemu - jediné co mohou udělat je snažit se přežít.


Názor

BEZ SPOILERŮ

Jedním slovem: Divné!

Děj:
- předvídatelný
- po většinu knihy nudný
- pár věcí nemělo smysl
- postrádal pořádnou zápletku
- atmosféru měl v první kapitole a chvíli na konci, pak se vytratila.
- nápad, ač ne příliš originální, je dobrý a mohla z něho být skvělá kniha, ale bohužel.
- měla jsem pocit, že se stále opakuje.
- postrádala jsem pořádnou akci!

Sloh:
- Všude samá citoslovce! Bang! Bump! Honk! A podobně, byla snad VŠUDE!
- podprůměrný
- připadalo mi jako kdyby to autorka psala ve spěchu a na spoustů věcí se vykašlala.
- popisy...takové bezpopisné :-D Ochuzené, případně nahrazeny CITOSLOVCI! 
- rádoby napínavá místa, napínavá nebyla
- dialogy...ochuzené!

Postavy:
- všichni byli nijací, žádný pořádný charakter, v podstatě ani nevím, kdo jaký byl.
- hlavní hrdinka mi nepřišla jako hlavní hrdinka - přišlo mi to, jako kdyby příběh vyprávěla vedlejší postava.
- Liza byla vážně blázen. Myslela jsem, že je nemocná, ale evidentně nebyla. 16-ti letá a chovala se na 12.
- Kdyby mě umřela matka, tak truchlím dlouho anebo alespoň výrazněji než Liza a její otec. Trochu toho smutku mi tam vážně chybělo.

Obálka: 
- Pozornost asi nijak výrazně neupoutá, ale ke knize se hodí a mě se docela líbí.

Začínají spoilery! 

Konec: 
- lepší než celá kniha.
- líbila se mi scéna s Cassie, kde se konečně odhodlala Lize říct, že ví všechno.
- o tom, jak je Gary Carmichael vždycky našel - bylo mi od začátku jasné, že to zařízení bude v medvědovi nebo v iPodu. Nakonec se ukázalo, že v iPodu.
- žádný happy end, ale zároveň ani nic smutného. Mě vyhovoval. Sice neukončený, ale vyhovovalo mi to. 

Hodnocení
Děj: 0,5
Sloh: 0
Postavy: 0
Obálka: 1
Konec: 0,5

= 2 hvězdičky

(Škoda, že je to ten typ knihy, který má pěknou obálku + zajímavý nápad = špatný výsledek. Mohla to být super kniha s tímto tématem pro YA čtenáře)


Knihu jsem četla v AJ



Žádné komentáře:

Okomentovat