úterý 9. srpna 2011

Richelle Mead - Succubus Blues


 SUKUBA 1
TRÁPENÍ


Richelle Mead



Anotace
Sukuba je nadpřirozená bytost, která smí po libosti měnit podobu a jediným jejím úkolem je svádět. Zní to tak lákavě! Dívka může být, kým chce, její šatník je nevyčerpatelný a smrtelní muži by udělali cokoli pro její pouhý dotek. No, vlastně za to platí svou duší, ale proč zacházet do přílišných podrobností?
Avšak život Georginy Kincaidové, sukuby ze Seattlu, není ani zdaleka tak exotický. Pracuje v knihkupectví a její šéf je poměrně nesnesitelný uťáplý chlap. Nesmrtelní přátelé si z ní nepřestávají dělat legraci kvůli jedné její dávné proměně. A nejhorší ze všeho je to, že si nemůže vyjít na rande, aniž by z dotyčného muže nevysála život. Ona by přitom dala všechno na světě za to, kdyby se směla dotknout slavného a neodolatelně krásného spisovatele Setha Mortensena!
Snění o Sethovi však bude muset počkat, protože ve světě nadpřirozených bytostí se začíná dít cosi podivného… a velmi nebezpečného. Georgina se proti vlastní vůli stává aktérkou souboje mezi dobrem a zlem.

Názor 

OBSAHUJE SPOILERY!!!

Konečně jsme se dočkali. Konečně kniha, kde žena ohrožovala muže. Byla to žena, kdo se musel ovládat a muž byl konečně taky ten zranitelný. Čekala jsem až najdu knihu jako tahle, bylo to jako hledat jehlu v kupce sena, protože poté co vyšlo Stmívání se strhla vlna knih, kde byla hlavní hrdinka v podstatě chudinka a já takové v lásce zrovna nemám. I když jsem byla doopravdy nadšená, že jsem našla takovouhle hrdinku, následovalo zklamání. 

Hlavní hrdinka
Snažila jsem opravdu hodně oblíbit si Georginu, ale bez úspěchu. V některých chvílích byla skvělá, ale ve většině knihy mi byla nesympatická. Vadila mi....asi ta její sukubí část (já vím je to směšné, když je to kniha o sukubě...ale!), v podstatě byla děvkou a já děvky vážně nemůžu vystát. Bylo toho na mě příliš. Spala nebo flirtovala s kým mohla, ale přitom tvrdila, jak jí to neuvěřitelné trápí. Přitom polovina případů nebyla nutná k jejímu přežití coby Sukuby. Říkáte si proč jsem tedy četla? Tady je odpověď:
Seth, Carter a muži této knihy 
Ano, Seth a Carter. Právě díky nim jsem vydržela knihu číst. Okouzlili mě. Seth a to jeho neuvěřitelné charisma. On se kvůli Georgině chodil učit tancovat. Chápete to? Pro muže to musí být sakra oběť...a zvlášť pro někoho jako Seth. Chci říct, to ale musela být láska! Carter byl božský. Hrozně mě mrzelo, že tam nebyl tak často jako například Roman...Další podstatný mužský této knihy. Ó MŮJ BOŽE! Fuj, proboha! Takový slizoun, že jsem měla sto chutí knihu vyhodit pokaždé, co se objevil...a že to bylo často. U něj mám pocit, že ho tak autorka vykreslila záměrně čili jeho slizký efekt můžu připisovat spíše jako dobrou práci, ale vážně váhám... Byl mi podezřelý už od začátku a čím déle s ním Georgina pobývala tím byl pro mě jistější. Tihle dva dohromady pro mě tvořili fakt párek k pohledání. Měla jsem chuť vlepit Sethovi facku ať se probere. Do koho se to vlastně zamiloval? Tahala se s každým. 
Ostatní, Cody, Doug, Peter, Jerome, Hugh a já nevím kdo všechno ještě, byli v pořádku. I když nejradši jsem měla asi Codyho. Přišel mi roztomilý. A vedlejší ženy této knihy?



Helena a nedostatek ženských postav
Postava Heleny byla neuvěřitelná. V době, (když jsem ještě netušila, že by mohla být ta záhadná Romanova sestra) kdy Georgině vykládala jakou má temnou auru a jak zůstane navždy sama, jsem se neuvěřitelné nasmála, protože jsem se domnívala, že to je přesně ten typ, co vám to navykládá podle toho, jak se mu to zrovna hodí, takže mě pak docela překvapilo, že to vše byla vlastně pravda. Helena byla zkrátka výborná. Jenže nedokáže nahradit to, co jsem postrádala - ženy. Copak Georgina neměla ani jednu jedinou kamarádku? Jediná žena, která se tam občas objevila, byla Paige, ale to vážně nestačí. Vím, že je Georgina sukuba a že spíše mužské “přátele”, ale mužům nemůžete říkat všechno. Copak nějaký chlap může něčím vynahradit ženské drbání? No dobře...měla kočku. Ale vážně? VÁŽNĚ? Ne. Kočku vážně nepočítám.



Děj, atmosféra a moment překvapení
Příběh byl zajímavý, ale nebyl tak strhující a napínavý jako Vampýrská Akademie. Neumírala jsem pokaždé, když jsem byla vyrušena od čtení. Spíše naopak. Kniha prostě po sobě nezanechala takový ten úžasný pocit, který jsem mívala po každé knize VA. Takové to, že byste tu knihu hned začali číst znova. Pocit: ó můj bože, okamžitě mi sem naservíruj další díl. A když se tak nestane odpočítáváte dny, kdy se k té knize dostanete. Ačkoliv jsem očekávala něco typu Vampýrské Akademie myslela jsem, že mě kniha zklamala. Už si to nemyslím. Byla přesně taková jakou jsem očekávala, že bude. Pro čtenáře, kteří stráví charakter Georginy Kincaidové, musí být kniha perfektní. Rozhodně nelituju, že jsem knihu přečetla, ale zároveň bych ani o moc nepřišla, kdyby mi tento titul unikl. Ovšem pro fanoušky Richelle Meadové doporučuji přečíst, jelikož z každé strany jsem cítila tu úžasnou atmosféru jakou dokáže vytvořit (A kterou překypovala Vampýrská Akademie) právě Richelle. A díky tomuto a také kvůli Sethovi a mé zvědavosti jak to s ním vlastně bude (ano, překousnu mé nesympatie vůči Georgině), jsem se rozhodla přečíst další díl. 
V téhle knize jsem však postrádala moment překvapení. Bylo to trochu předvídatelné. Roman byl první, který mě napadl, když se začalo řešit kdo by jen mohl být ten tajemný vrah nesmrtelných. Helena coby sestra Romana také nebyla zrovna překvapení. Když se o tom s Georginou Roman bavil, bylo mi jasné, že to bude někdo koho rozhodně známe a jelikož tam moc ženských nebylo (Helena, Paige, a pár dalších méně podstatných), plus prý byla velmi vytočená, volba byla jasná. Ačkoliv, když už jsem na to přišla, stejně mě to trošičku překvapilo, protože do té doby, než se o ní Roman zmínil, by mě vůbec nenapadlo, že Helena je jedním z nesmrtelných. Ale to bohužel nestačilo a atmosféra nezachrání všechno. I když jeden velký plus musím připsat za to, že Richelle Meadová rozhodně o nic neošidí. Pamatujete jak jsme všechny nedočkavě čekali na Rozbřesk od Stephenie Meyerové, protože jsme se těšily, že Bella konečně dosáhne svého a vyspí se s Edwardem? Nakonec z toho nic nebylo, protože se tomu Stephenie velkým obloukem vyhla. Tahle kniha rozhodně není ten případ. Sex, což čtenářky Vampýrské Akademie už vědí, Richelle Meadová rozhodně umí popisovat.



Vtipné momenty
Ještě než se vrhnu ke konci musím zmínit vtipné momenty knihy. Nebylo jich tam moc, ale když už se nějaký objevil stál za to. Mě například neuvěřitelně pobavilo, když Georgina nadáva ve své kanceláři na toho, kdo jí tam nechal dopis na židli. Použije pár opravdu neslušných výrazů. Křičí tam: “Tak se ukaž ty zkurvysynu” a vzápětí přijde Paige a ptá se “Volala jsi mě?” 

Konec
Konec se mi zdál takový nijaký. Je fajn, že to neskončilo přímo happy endem, to bych byla asi naštvaná. Spíš jsem jen doufala, že to Seth udělá Georgině složitější. Přesto jsem zvědavá jak to se Sethem dopadne (škoda, že je do ní tak zamilovaný. Kvůli jeho vlastnímu dobru bych mu přála ať si najde někoho jiného :-D).



Obálka
Je to přesně ten typ obálky kvůli kterému bych knihu totálně přehlédla. Není špatná, ale já takovéhle nemám ráda. Úplně jako kdyby křičela: Jsem kniha, co se ti nebude líbit. A to je možná škoda, kolik lidí kvůli tomuhle přijde o skvělý zážitek (Ano, mluvím o lidech, kterým nevadí Georgina). Ale jsem hrozně ráda za to že ponechali originální verzi, nechci vědět, co by s tím provedl někdo u nás (i když Dominu důvěřuju. Tohle nakladatelství mám ve velké oblibě). Také se ke knize perfektně hodí.


Hodnocení

Děj: 0,5
Sloh: 1 (Richelle Meadová! Co k tomu dodat!)
Obálka: 0,5
Konec: 0,5
Postavy: 0,5

+ přidávám půlbod navíc za tu nepřekonatelnou atmosféru

= 3,5 hvězdičky z 5

Knihu jsem četla v ČJ

Žádné komentáře:

Okomentovat